Kontakta Oskarshamns kommun

1. Servicecenter – din kontakt med kommunen

Oskarshamns kommun är en stor organisation och det är inte alltid lätt att veta vem som kan svara på vad, därför finns Servicecenter.

Till oss är du välkommen med alla frågor som rör den kommunala servicen. Vill du veta hur du ansöker om hemtjänst? Eller hur du får en förskoleplats till ditt barn? Hur du bokar en borgerlig vigsel? Eller har du sett att ett hål i gatan behöver lagas?

Vi lyssnar, tar emot synpunkter, guidar och hjälper dig. Har vi inte svaret du är ute efter ser vi till att vägleda dig vidare tills du finner dina svar. Servicecenter ökar tillgängligheten och kvalitén på informationen och ger likvärdig service till alla. Välkommen med dina frågor till oss!

Att komma i kontakt med Servicecenter är enkelt

Du kan ställa dina frågor via telefon, e-post eller besöka oss personligen.

Vi finns i Stadshusets huvudentré, Varvsgatan 8, Oskarshamn.

Telefon: 0491–880 00
Om du vet namnet på den du söker, tryck 1 för att komma till röststyrning.
Önskar du tjänsten Teletal, tryck 2.
Vänta kvar så kommer du till en kommunvägledare.

E-post: servicecenter@oskarshamn.se

Våra öppettider

Måndag–fredag 07.30–16.30

2. Felanmälan

Under kontorstid tar Servicecenter, servicecenter@oskarshamn.se, 0491–880 00, emot alla felanmälningar om

  • fastigheter
  • vatten och avlopp
  • gator och vägar
  • parker, skog och lekplatser
  • parkeringsautomater
  • bussväntkurer
  • gatubelysning

Övriga tider sker akut felanmälan till följande telefonnummer

  • Fastigheter, telefon 0491–76 41 99
  • Vatten och avlopp, telefon 0470–176 60
  • Gator och vägar, telefon 0470–176 60
  • Parker, skog och lekplatser, telefon 0470–176 60
  • Parkeringsautomater, telefon 0491–76 41 99
  • Bussväntkurer, Kalmar länstrafik telefon 0491–76 12 00
  • Felanmälan på gatubelysning gör du här

3. Socialjour - Sydostjouren

När inte övrig socialtjänst är tillgänglig är vår gemensamma socialjour Sydostjouren öppen. Du når Sydostjouren kvällar, nätter och helger via 020–45 39 00. Sydostjouren tar emot anmälningar om barn som far illa, våld inom familjen samt akut behov av vård för personer med missbruk.

4. Synpunkter och medborgarförslag

Vi vill bli ännu bättre! Berätta vad du tycker om tjänsterna och servicen som Oskarshamns kommun levererar. När du skickar en synpunkt registreras din fråga som en allmän handling i Oskarshamns kommun. Du kan välja att vara anonym men då kan vi inte heller kontakta dig.

Här kan du lämna en synpunkt på kommunens service.

Mer om synpunkter och medborgarförslag.

5. Kontakta politiker

Det är viktigt att de som representerar dig får veta vad du tycker.

Kontaktuppgifter till alla förtroendevalda inom Oskarshamns kommun.